Succesvol innoveren

Leestijd: 2 minuten

Het belang van innovatie is duidelijk. In de studie Innovation: a priority for Growth in the Aftermath of the Downturn van Accenture blijkt dat 32 % van de respondenten op de vraag “hoe belangrijk zijn innovatie-inkomsten voor de organisatie?”, zeer belangrijk antwoordt. Echter moeten innovaties ook succesvol op de markt worden gebracht. En dit laatste mislukt nog (onnodig) vaak, zo blijkt uit de studie.

De onderzoekers hebben voor het onderzoek 630 C-level executives uit verschillende industrieën gevraagd naar de innovatie in hun bedrijf en de redenen dat deze innovaties mislukken.  Het niet aansluiten bij de behoefte van de klant (34%) en een incorrecte prijsstelling (35%) zijn de meest voorkomende redenen. Opvallend is dat 48 % van het mismatchen van consumentenbehoeften voorkomt in banking en dat 53 % van incorrecte prijsstellingen voorkomt in capital markets.

De tot nu toe ingeschreven concepten voor de FS Innovation Awards 2010 laten een trend zien dat financiële instellingen terugkeren naar de basis. De uitkomsten in de tabel hieronder zijn opvallend aangezien prijsstellingen en consumentenbehoeften voor een groot deel te voorkomen zijn door goed te luisteren naar de wensen van de klant. Het gaat niet alleen om het innovatieve concept, maar ook of de klant zit te wachten op deze innovatie en er bereid is voor te betalen.

Belangrijkste redenen waarom organisaties falen

Accenture Innovation Awards 2010

Ondanks de onzekere financiële periode, blijkt uit onderzoek van Accenture, begin vorig jaar gehouden in Noord-Amerika en de UK, dat slechts 15% van de ondernemingen inderdaad de innovatiekraan heeft dichtgedraaid, terwijl 35% vrolijk op de oude voet door gaat en maar liefst 50% het budget voor innovatie heeft verhoogd. Deze uitkomsten laten zien dat daar het besef dat een crisis het ideale moment is om te investeren in de toekomst wel degelijk doordringt.

Om Innovatieve concepten te ondersteunen en erkenning te geven organiseert Accenture ook dit jaar de Innovation Awards. De Innovation Awards zijn in de afgelopen jaren uitgegroeid tot hét toonaangevende innovatie evenement in de Media, Communication & High-Tech sector en heeft daarmee ook interesse gewekt in de Financial Services sector. Dit jaar worden voor het eerst de FS Innovation Awards georganiseerd. De Innovation Awards verschaffen een uniek inzicht in de trends en innovaties binnen de financiële sector.

Share

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Laat een antwoord achter aan Tony de Bree Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.