De financiële wereld ‘in touch’ met haar klanten

In de jaren zestig wist de wetenschap voor het eerst touchscreens te creëren. Ruim veertig jaar verder is er de Nintendo DS met touchscreen, de Microsoft Surface, de iPhone en sinds een paar weken de iPad. Als iPhone-gebruiker weet ik hoe prettig het is om je vingers te gebruiken bij het bedienen van een ‘apparaat’. Op je iPhone kun je 2 vingers tegelijkertijd gebruiken. Op de Microsoft Surface kunnen wel twaalf vingers (!) tegelijk handelingen uitvoeren. Wat kan deze (multi touch) touchscreen-technologie betekenen voor de financiële sector? Een paar uurtjes surfen levert heel wat inspiratie op. Weinig tekst deze keer, maar des te meer videobeelden. De beelden spreken voor zich.

De inspiratie voor dit artikel kwam van een video van de Australische Commonwealth Bank.  De bank wil excelleren in service voor haar klanten. In onderstaande video werpen ze een blik op de toekomst. Met in de hoofdrol: touchscreens.

[youtube=//www.youtube.com/watch?v=pTv2tMenhxA]

Zijn het in de video van de Commonwealth Bank nog fictieve apparaten die worden gebruikt. De Rabobank startte begin 2009 samen met Logica een proef om de Microsoft Surface in te zetten bij een hypotheekadviesgesprek. Onderstaande video geeft een goed beeld van de mogelijkheden een  multi touchscreen, zoals de Surface. Desgevraagd laat de Rabobank weten dat ze de applicatie nu aan het fine tunen zijn en daarna verder gaan testen met medewerkers.

[youtube=//www.youtube.com/watch?v=x6P4ds7pd7g]

Ook Barclays heeft samen met Microsoft gewerkt aan een showcase voor de Surface. Zie daarvoor onderstaande video. De Surface is sinds eind 2008 ook te vinden in hun flagship concept branch in Londen.

[youtube=//www.youtube.com/watch?v=cBF5BI5H7vs&]

Touchscreens in combinatie met holografische effecten kunnen ook een bijzondere klantbeleving creëren. Een goed voorbeeld daarvan is de virtuele Anna van de Rabobank. Ze is terug te vinden in de Rabobank Unplugged werkplaats. De gebruikte technologie is City Touch, een interactieve winkelruit van City Scape Media.

[youtube=//www.youtube.com/watch?v=yTOm9wr7vSo]

Het Nederlandse Omnivision ontwikkelde voor Deutsche Bank een wall of solutions. De maatwerkapplicatie maakt deel uit van een winkelconcept van deze bank waarbij in de bank een wand met producten visueel gepresenteerd word.

[youtube=//www.youtube.com/watch?v=rZoHTIKE1T4&]

Tot slot nog een laatste blik in de toekomst. In onderstaande video geeft PayPal haar visie op het doen van betalingen in de toekomst. Ook in deze video is er een hoofdrol weggelegd voor touchscreens.

[youtube=//www.youtube.com/watch?v=rgT7gGciQrg]

Share

0 antwoorden

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] } Onlangs publiceerde Finno het artikel ‘De financiële wereld in touch met haar klanten‘ over het gebruik van touchscreens in de financiële sector. Aan het lijstje van initiatieven […]

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.