Jeugd baas over eigen geld

Voor financiële instellingen blijft het altijd een uitdaging om de jongeren te interesseren voor bankzaken. De Rabobank is er mijns inziens goed in geslaagd een concept uit te werken voor de jongeren. Met het concept ‘Baas over eigen geld‘ (BOEG) helpt de Rabobank jongeren tussen 12 en 18 bij het realiseren van hun doelen. Ik ben benieuwd of het concept zijn oorsprong vindt in deze ‘battle‘ die de Rabobank op  ‘Battle of Concepts‘ plaatste, een co-creation initiatief waarvan ze zelf ook partner zijn.

boeg

Het concept is simpel. Er wordt een aantal BOEGbeelden gepresenteerd, die met passie vertellen wat hun plannen voor de (nabije) toekomst zijn. Bijvoorbeeld Kyrill. Hij wil binnenkort naar een concert van Jack Johnsonn, met Interrail gaan reizen, een nieuwe microfoons voor de band waarin hij speelt , et cetera. Daar heb je natuurlijk geld voor nodig. Op de internetsite ‘Baas over eigen geld’ kun je je eigen financiële plan maken om je doelen te bereiken. Je kunt je inkomsten naast je verwachte uitgaven zetten. Naast het verhaal van Kyrill staan er nog meer verhalen van andere jongeren, die de jongeren moeten verleiden ook zo’n plan te maken.

De Rabobank heeft in de jeugd- en jongerenmarkt een martkaandeel van bijna 40%. Uit marktonderzoek blijkt dat jongeren zich te weinig verbonden voelen met de Rabobank (of welke bank dan ook). Mocht dit concept voortkomen uit de eerdergenoemde ‘battle’, dan zijn ze er mijns inziens in geslaagd meer verbondenheid te creëren met een bank. Het gaat natuurlijk nooit om geld. Geld is enkel een middel om je dromen in het leven te realiseren. De jongeren aan te spreken op hun dromen is een goede zet.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe jouw reactie gegevens worden verwerkt.